Financieel besparen op de bedrijfskosten

Particulier lenen begint hier:

particulier geld lenenlet op geld lenen kost geld!
Gewenst leenbedrag:
Indicatie netto maandinkomen:
Dienstverband:
Woonachtig in:
Type lening:

Wij zoeken een passende lening voor u!

loader
Een moment geduld alstublieft. U wordt doorverwezen.

Als ondernemer ben je dagelijks bezig met de groei van je onderneming of organisatie. Je hebt de juiste mensen in dienst, zorgt ervoor dat je goede diensten levert en ziet de klant altijd als koning. Hard werken voor een stukje winst is je als ondernemer dan ook niet vreemd. Toch zijn er een aantal simpele trucs waarmee je eenvoudig financieel kunt besparen op de bedrijfskosten.

Zo werk je niet alleen efficiënter, maar hou je onderaan de streep ook een leuker bedrag over. Moeilijk? Nee hoor. Besparen op de bedrijfskosten is eenvoudiger dan je denkt. Met een kritische blik op de vaste lasten en uitgaven van jouw onderneming kun jij je al snel een behoorlijk bedrag besparen. Het geld wat je overhoudt kun je natuurlijk prima investeren in de onderneming zelf. Denk hierbij aan het aantrekken van meer kennis of de aanschaf van nodige materialen. Zo bespaar je niet alleen, maar laat je jouw bedrijf ook nog eens groeien.

Maak jouw bedrijfskosten inzichtelijk

Voor je kunt beginnen met besparen of efficiënt werken, is het van groot belang dat je de kosten van jouw onderneming inzichtelijk maakt. Dit doe je door een rapport op te stellen met de maandelijkse vaste lasten van jouw bedrijf. Denk hierbij aan de huur van het bedrijfspand, de abonnementen op diensten, energiekosten, netwerk en het personeel. Zo krijg je een prima inzicht in wat je maandelijks kwijt bent, en waarvoor. Dit maakt het onderscheid tussen nodig en overbodig straks een stuk eenvoudiger.

Het pand en de locatie van jouw onderneming

Het kantoorpand of de bedrijfsruimte is misschien wel één van de grootste kostenposten die een onderneming draagt. Juist daarom is het goed om na te gaan of deze kosten wel echt noodzakelijk zijn. Daarbij kun je denken aan de oppervlakte van het pand, en de locatie. Voor een A-locatie betaal je uiteraard meer. Maar heeft jouw onderneming dit ook echt nodig? Als je vooral mensen thuis bezoekt of jouw diensten online aanbiedt, is een dure A-locatie vaak overbodig.

Ook de oppervlakte van het pand kun je nog eens flink onder de loep nemen. Leegstaande ruimtes die niet gebruikt worden kosten vaak meer geld dan je denkt. De huurprijs van het bedrijfspand is namelijk wel gebaseerd op deze oppervlakte. In dat geval zijn er twee goede mogelijkheden. Je kunt een gedeelte van de ruimte verhuren aan een andere ondernemer, of je kiest voor een andere locatie. Dit klinkt als een ingrijpende oplossing, maar bespaart je op den duur wel behoorlijk op de bedrijfskosten.

Efficiënt werken binnen het bedrijf met het juiste personeel

Natuurlijk wil je als ondernemer dat jouw personeel zo efficiënt mogelijk te werk gaat. Dit bespaart immers personeel en dus kosten. Om ze deze mogelijkheden ook daadwerkelijk te geven, moet de werkvloer hier op aangepast zijn. Denk aan het gebruik van gezamenlijke netwerken, handige tools en software. Daardoor kunnen werknemers sneller en effectiever te werk gaan. Als ondernemer hoef je dus minder personeel in te zetten om hetzelfde werk gedaan te krijgen.

Personeel is samen met het bedrijfspand namelijk één van de grootste kosten voor een onderneming. Zorg er daarom voor dat je selectief te werk gaat bij het aannemen van personeel. Contacteer alleen mensen die een positieve bijdrage kunnen leveren aan de groei van jouw bedrijf, en waar voldoende werk voor beschikbaar is. In het kader van efficiënt werken binnen het bedrijf is dit een belangrijk onderdeel.

Ga verstandig om met reiskosten en kostbare tijd

Als bedrijfseigenaar ben je vaak onderweg. Je reist van vergadering naar zakelijke lunch om daarna van de partij te kunnen zijn op een meeting. Maar werkt dit eigenlijk wel zo efficiënt en is het vandaag de dag nog echt noodzakelijk? Reizen brengt niet alleen een financiële kostenpost met zich mee, maar draagt ook niet echt bij aan de tijdswinst. Vaak zijn we langer onderweg dan de vergadering daadwerkelijk in beslag neemt. Kostbare tijd die je efficiënter had kunnen indelen.

Denk hierbij maar eens aan een telefonische vergadering of het bijwonen van een meeting via Skype. Dit scheelt je op maandbasis niet alleen enorm aan brandstofkosten, maar ook aan tijd. Tegenwoordig is er heel veel handige software beschikbaar waardoor je niet “real life” aanwezig hoeft te zijn. Zo blijf je toch op de hoogte van de laatste ontwikkelingen maar hoef je geen onnodige bedrijfskosten te maken. Besparen op de brandstofkosten is op deze manier heel eenvoudig. Daarnaast kun je ook nog eens efficiënter met je kostbare tijd omgaan.

PGL Support

Door PGL Support

Hallo, ik ben een van de moderators van dit forum.

Geef een reactie

Login om een reactie te plaatsen!